Irány a suli!: Az iskola-előkészítő foglalkozásaim célja az óvoda-iskola közti szakadék áthidalása, a minél zökkenőmentesebb iskolakezdés biztosítása. Az iskolakezdés előtt álló nagycsoportos gyermekek különböző részképességeinek fejlesztésével a gyermek megfelelő érettséggel kezdheti az iskolát, így nem lesznek kudarcai az esetleges éretlenség következtében kialakuló lemaradások miatt, ami már az első hetekben elveheti a kedvét az iskolától. A foglalkozásokon játékos formában történik az emlékezet, a figyelem, a térbeni és időbeni tájékozódás, finommotorika, a sorrendbe állítás, a számfogalom kialakítása, a logikus gondolkodás és a nyelvi képességek fejlesztése. Versek, dalok, mondókák, mesék és nyelvi játékok segítségével fejlesztem szókincsüket. Az átélt sikerélmények magabiztossá teszik a gyermeket,ezáltal könnyebben meg tud felelni az iskolai kihívásoknak.
Felvételi előkészítő (magyar nyelv–és irodalom, angol nyelv): Napjainkban jelentős kereslet alakult ki az idegen nyelvekben való gyakorlati jártasság iránt. A „többnyelvűség” bizonyos mértékig életünk szociális feltételévé vált, ahogyan a közmondás is tartja: „Annyi életed van, ahány nyelvet beszélsz.” Így a szülők is elvárják, hogy gyermekük használható és dokumentált idegen nyelvi ismeretekkel rendelkezzen minél hamarabb; mivel ez a továbbtanulás, a diplomaszerzés, valamint a későbbi munkavállalás feltétele is. Emiatt az anyanyelv és az idegennyelv-tudás egyaránt fontos szereppel bír. A középiskolai továbbtanuláshoz minden 8. osztályosnak írásbeli felvételi vizsgát kell tenni magyar nyelvből és irodalomból. A megoldandó feladatlap igen sokrétű tudást igényel. Biztos nyelvtani alapokra, választékos szókincsre, jó szövegértési képességre van szükség hozzá. Emellett elengedhetetlen a közmondások, szólások ismerete is. Ezeken az egyéni felkészítő órákon célirányosan, a felvételiken előforduló feladatokon keresztül készítem fel a tanulókat a sikeres továbbtanulásra. Sok középiskola indít nyelvi előkészítő osztályt, illetve nyelvi tagozatot, ahová angol nyelvből is felvételi vizsgát kell tenni. Erre az angol nyelvtan biztos tudásával és a szóbeli, társalgási témák alapos kidolgozásával készítem fel a tanulókat.
Kreatív fejlesztés: Ha egy gyermeket folyamatos kudarcok érnek az iskolában, rövid idő után elmegy a kedve a tanulástól és feladja a napi küzdelmet. Ha gyermeke hasonló gondokkal küzd, segítek és megmutatom, hogy a tanulás öröm is lehet. Ezeken a foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetek a kognitív funkciók (érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás), a beszéd, valamint a tanuláshoz, íráshoz, olvasáshoz, számoláshoz szükséges képességek fejlesztésére. A játékos figyelem-és memóriafejlesztő gyakorlatok, nyelvi játékok azt eredményezik a mindennapokban, hogy a gyermek könnyebben veszi az iskolai akadályokat, kevésbé lesz fáradékony, könnyebben tanulja a verseket, szabályokat, javul szövegértése, helyesírása. Ha pedig sikerélményhez jut a tanulásban,fejlődik önbizalma és elérjük célunkat, ismét motiválttá válik a tanulás irányában.
Tehetséggondozás:Ha gyermeke unatkozik az iskolában, mert „a tananyag a kisujjában van”, és nem kap plusz feladatokat, akkor olyan kreatív, kihívást nyújtó feladatokra van szüksége, amelyeket ezeken a foglalkozásokon megkaphat.