Szívügyem a korai nyelvoktatás, ennek szellemében tanítom az angol nyelvet 14 éve. A korán kezdett nyelvtanulás haszna tapasztalataim szerint nem elsősorban a korán megtanult szavak, kiejtés, nyelvtani szerkezetek számában mérhető, hanem a nyelvtanulás iránti pozitív hozzáállásban, motiváltságban, magabiztosságban rejlik, amely emlékezetes, humoros, kellemes hangulatú órákon szerzett életteli élményeken alapul. A cselekvésközpontú idegennyelv-tanításnak köszönhetően a gyerekek közvetlen kapcsolatba kerülnek az angol nyelvvel. Ezáltal a nyelvtanulás kezdettől fogva összekapcsolódik a valódi élettel, melynek során a gyerekek az angol nyelvet a nyelvi cselekvés eszközeként használják, hiszen maradandó tudás csakis öntevékenységgel, a tanuló aktív közreműködésével sajátítható el. Elsődleges célom, hogy a gyerekek megismerjék és megszokják az angol nyelv hangzásvilágát, ritmusát, fejlődjön beszédértési készségük, és önbizalmat szerezzenek a szóbeli megnyilatkozáshoz. Leginkább a játékos, mozgásos tevékenységekre építhetünk, hiszen a gyerekek így tanulnak leghatékonyabban. A siker pozitív érzelmeket kelt bennük; megszületik a megismétlés óhaja, hogy újra átélhessék ezeket az érzelmeket. Ha gondoskodunk arról, hogy minden gyermek érezzen legalább egy parányi dicsőséget minden órán, akkor tudása – számára észrevétlen módon – a szemünk láttára folyamatosan gazdagodik. A fejlesztés iránya a pozitív érzelmi légkörben szervezett játékos, motorikus tevékenységekkel egybekötött indirekt ismeretelsajátítástól az aktív ismeretszerzés igényének kialakításáig vezet. A korai nyelvoktatás elsődleges feladata nem más, mint felkelteni a gyerekek érdeklődését az idegen nyelvek iránt, építve a kicsik kíváncsiságára,nyitottságára, hiszen ebben az életkorban nagyon fogékonyak az új dolgokra, így könnyen motiválhatók. A kicsik fő életkori sajátossága az utánzás, a játékosság és a mozgás szeretete. Közel állnak hozzájuk a versek, mondókák, dalok, szeretnek rajzolni, színezni, így „észrevétlenül” lehet új ismeretekhez juttatni őket, szinte játszva ismerkedhetnek az angol nyelvvel, hiszen olyan módon tevékenykedhetnek, amely érdeklődésüket és játékszükségletüket egyaránt kielégíti. A szóbeli előkészítő szakaszra épülő kezdő szint, amely az első három évet foglalja magában a nyelvi cselekvés fázisa. Ebben az életkorban a gyerekek közlékenyek, kíváncsiak, szívesen beszélnek az őket körülvevő világ dolgairól, így kellő előkészítéssel és irányítással fokozatosan, lépésenként könnyen bevonhatók a közös beszélgetésekbe. Ezt segíti a különböző mesék, jelenetek eljátszása sok mozgással és cselekvéssel összekötve, páros vagy csoportmunkában, hiszen ebben az időszakban kifejezetten nyitottak a közös munkára, melyben közvetve együttműködési készségük is fejlődik. A mozgással kísért dalokon, játékokon, verseken, rövid meséken keresztül már a kezdő szakaszban olyan alapot kapnak, amelyre eredményesen építhetünk majd. Az ebben az időszakban szerzett tapasztalataik, sikerélményeik hozzájárulnak ahhoz, hogy a későbbiekben is pozitívan viszonyuljanak a nyelvtanuláshoz.